close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה עושה עורך דין לרשלנות רפואית?

מערכת שורשו אלול, תשפג23/08/2023

רשלנות רפואית היא תחום משפטי מיוחד, המתמקד בפציעות או נזקים שנגרמו בשל רשלנות של אנשי מקצוע בתחום הבריאות

תגיות:
צילום: freepik

רשלנות רפואית היא תחום משפטי מיוחד, המתמקד בפציעות או נזקים שנגרמו בשל רשלנות של אנשי מקצוע בתחום הבריאות.

לאור המורכבות של התחום, הבנת תפקידו ומאפייניו של עורך דין לרשלנות רפואית חיונית הן למטופלים שעשויים לתבוע והן לאנשי מקצוע ומוסדות רפואיים שעלולים לספוג תביעות. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על תחומי האחריות של עו"ד בדיני הנזיקין מהסוג הספציפי הזה.

מה היא רשלנות רפואית?
לפני שנדון בתפקידו של עורך הדין, חשוב שתהיה הבנה בסיסית של הרשלנות הרפואית עצמה. בבסיסה, רשלנות רפואית מתרחשת כאשר איש מקצוע בתחום הבריאות, כגון רופא או אחות, חורג מסטנדרט הטיפול בתחומו, וכתוצאה מכך נגרם נזק למטופל. "סטנדרט הטיפול" מתייחס לשיטות הטיפול המקובלות על ידי אנשי מקצוע בתחום הבריאות במצבים דומים.

תפקידיו של עורך דין רשלנות רפואית
הערכת המקרה - לא כל טעות רפואית מוגדרת כרשלנות. אחד התפקידים העיקריים של עורך דין רשלנות רפואית הוא להעריך את העובדות ולקבוע אם יש סיבה לתבוע. כחלק מזה, יש לקיים התייעצות עם מומחים רפואיים. בשל האופי הטכני של ענף הרפואה, עורכי דין מתייעצים לעתים קרובות עם מומחים רלוונטיים כדי להבין אם הייתה חריגה מסטנדרט הטיפול.

איסוף ועיון ברשומות רפואיות - שלב זה הוא חיוני, שכן התיעוד הרפואי הוא הראיה העיקרית בתביעות רשלנות. עורכי דין צריכים להבין טרמינולוגיות רפואיות ונהלים, ולהכיר לעומר את היסטוריה של המטופלים כדי לבנות תיק חזק.


ייצוג לקוחות בבית המשפט - בעוד תיקים רבים מסתיימים בהדר מחוץ לכותלי לבית המשפט, עורך דין רשלנות רפואית חייב להיות מוכן לייצג את הלקוח שלו במסגרת דיון משפטי, להציג ראיות ולטעון בתיק בפני שופט או כמה שופטים.

משא ומתן להסדרים - מוסדות רפואיים רבים מעדיפים להסדיר תביעות רשלנות מחוץ לבית המשפט כדי להימנע מפרסום שלילי. כאן, תפקידו של עורך הדין הוא להבטיח שהלקוח מקבל פיצוי הוגן.

למידה מתמשכת - רפואה היא תחום שמתפתח במהירות. על עורכי הדין להתעדכן בשינויים לגבי הליכים רפואיים, וכן בנוגע לתקנים ושיקולים משפטיים.

מאפיינים של עורך דין טוב בתחום של רשלנות רפואית
היכרות מעמיקה עם הליכים רפואיים - בהתחשב באופי הנישתי של רשלנות רפואית, עורכי דין בתחום זה זקוקים להבנה מעמיקה של תהליכים רפואיים. הם אמנם לא רופאים, אבל הם צריכים מספיק ידע כדי להבחין מתי דברים משתבשים.

מיומנויות אנליטיות חזקות - היכולת לבחון כמויות גדולות של רשומות רפואיות ולזהות חוסר עקביות או חריגות מסטנדרט הטיפול היא קריטית.

תקשורת מצוינת - בין אם מדובר בהנגשת טרמינולוגיות רפואיות או משפטיות מורכבות ללקוחותיהם או הצגת תיק בפני שופטים, תקשורת יעילה היא המפתח.

אמפתיה וחמלה - במקרים רבים של רשלנות רפואית מעורבים אנשים שסובלים מנזק משמעותי. עורך דין טוב צריך להזדהות עם מצבם ולהיות בעל מוטיבציה להבטיח צדק עבורם.

כישורי משא ומתן - כאמור, מקרים רבים מסתיימים בהסדרים. היכולת לנהל משא ומתן על תנאים נוחים עבור הלקוחות היא מיומנות חיונית עבור עורך דין רשלנות רפואית.

רשת קשרים - עורך דין רשלנות רפואית זקוק לגישה מתמדת למומחים בענפי רפואה שונים, על מנת שינסחו חוות דעת שיתמכו בטענות התובעים.

לסיכום
עורכי דין לרשלנות רפואית ממלאים תפקיד חיוני בהבטחת מתן צדק למטופלים, כאשר נפגעו עקב רשלנות רפואית. השילוב הייחודי של הידע המשפטי והרפואי שלהם, יחד עם מאפיינים ספציפיים כמו אמפתיה, הסתגלות וכישורים אנליטיים חזקים, ממצבים אותם במיקום ייחודי לקידום זכויותיהם של הלקוחות.

אם אתם שוקלים להגיש תביעת רשלנות רפואית, הבנת תפקידם ותכונותיהם של עורכי דין בתחום היא חשובה לבחירת האדם הנכון שיעמוד לצידכם.

הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה